MERRY-GO-ROUND SYSTEM (MGR):-
1. All proposals relating to this system should be approved by the concerned Zonal Railway
2. All M.G.R. Proposals will be approved by GM on the basis of the recommendations of committee comprised with COM, CCM and FA & CAO at the zonal level
3. MGR terminals on both ends will be private terminals.
4. The party whose terminal will provide the basic infrastructure needed for loading/ unloading.
5. Connectivity of MGR terminal should be connected with FOIS and operated by TMS, the payment of freight and other charges should be enabled by e-payment.
6. The Payment of freight should be as per guide lines of E-payment. System Cost will be borne by party.
7. The railway track between the two terminals will be provided by the customer. The running speed (axle load 22.9 ton) capacity of the freight trains should not be less than 40 km / hrs on the track.
8. The necessary signaling equipment will be made available by the railway at the cost of the owner/party.
9. The party will be responsible for maintaining railway track, other assets and resources according to the prescribed standards. However, the above resources can be arranged by the railway on payment of suitable charges by the party, for which the agreement will be executed separately.
10. The Railways will provide loco, breakage and other rolling stock under this system for the running of the rake as per requirement.
11. The party will be loading at least one rake daily under this system and the Railways will provide a rake of BOBRN or BOXN. More than one rake can be supplied by the Railways, if there is a legitimate requirement.
12. The working of the both terminals should be 24 hours (Round the clock)
13. Free time for loading / unloading of rakes will be as under-
14. Demurrage charge over the rakes at both terminals will be applicable as per general rules.
15. An In-motion electronic weigh bridge will be installed by the party at the loading point to avoid overloading in the wagon.
16. When overloading is found in wagons, penal charges will be recovered according to normal rules.
मेरी गो राउण्ड सिस्टम (Merry Go Round system)
1. इस सिस्टम से संबंधित सभी प्रस्ताव, संबंधित क्षेत्रीय रेलवे व्दारा अनुमोदित होनी चाहिए।
2. सभी एम जी आर प्रस्ताव क्षेत्रीय स्तर पर, बनायी गयी कमेटी जिसके) सदस्य सी.ओ.एम., सी.सी.एम. तथा एफ.ए. & सी.ए.ओ. होंगे (व्दारा की गयी सिफारिश के आधार पर जी एम व्दारा अनुमोदन दिया जायेंगा।
3. दोनों छोरों पर एम.जी.आर. टर्मिनल प्राइवेट व निजी होंगे।
4. पार्टी जिसका टर्मिनल है, लोडिंग/अनलोडिंग के लिए आवश्यक मूलभूत सुविधायें मुहैया करायेंगे।
5. एम.आर.जी. टर्मिनल की कनेक्टिविटी एफ ओ आय एस से जुड़ा होना चाहिए। टी एम एस व्दारा परिचालित होना चाहिए, भाड़ा एवं अन्य प्रभार ई-पेमेंट के लिए सक्षम होना चाहिए।
6. माल भाड़े का भुगतान ई-पेमेंट की गाइड लाइन्स के अनुरूप होना चाहिए। सिस्टम का खर्चा पार्टी व्दारा।
7. दोनों टर्मिनलों के मध्य रेलवे ट्रैक, कस्टमर व्दारा उपलब्ध करायी जायेगी। ट्रैक पर मालगाड़ी की रनिंग स्पीड 40 किमी / घंटा से कम नही होनी चाहिये ।
8. आवश्यक सिगनलिंग उपकरण रेलवे, मालिक के खर्चे पर उपलब्ध करायेगी।
9. रेलवे ट्रैक, अन्य परिसंपत्तियों एवं संसाधनों का रेलवे व्दारा निर्धारित मानकों के अनुसार मेंटेन करने की जिम्मेदारी पार्टी की होगी। तथापि उपरोक्त संसाधनों का मेंटिनेंस पार्टी व्दारा उचित प्रभार का भुगतान करने पर रेलवे व्दारा किया जा सकेगा जिसके लिए अलग से समझौता होगा।
10. इस सिस्टम के अंतर्गत, रेलवे आवश्यकतानुसार, रैंक की रनिंग के लिए लोको, ब्रेकवान एवं अन्य रोलिंग स्टाक उपलब्ध करायेगी।
11. इस सिस्टम के अन्तर्गत पार्टी प्रतिदिन कम से कम एक रैक अवश्य लोड करेगा और रेलवे BOBRN या BOXN का एक रैक उपलब्ध करायेगी। न्यायसंगत आवश्यकता होने पर रेल्वे व्दारा एक से अधिक रैंक की आपूर्ति की जा सकती है।
12. दोनों टर्मिनलों पर कार्य अवधि 24 घंटे होनी चाहिए। (राउण्ड दी क्लाक)
13. रैंक की लोडिंग/अनलोडिंग के लिए फ्री टाइम निम्नवत होगी-
14. दोनों टर्मिनलों पर बिलम्ब शुल्क के सामान्य नियम लागू होंगे।
15. लोडिंग प्वाइंट पर पार्टी व्दारा एक इन-मोशन इलेक्ट्रानिक वेब्रिज लगाया जायेगा ताकि वैगनों में ओवरलोडिंग से बचा जा सके।
16. वैगनों में ओवरलोडिंग पाये जाने पर दण्डात्मक प्रभार सामान्य नियमों के अनुसार वसूले जायेंगे।
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