SEARCH

Interactive Voice Response System (IVRS) (Eng / Hindi)

Interactive Voice Response System (IVRS):–

1. Under this system information is given through telephone about the

a) Availability of accommodation.
b) Current reservation status.
c) Arrivals and departures of trains.

2. Telephone numbers of various cities are given in Railway time table.

3. IVRS is a passenger amenity and reduces passenger rush at manual enquiry counters.

4. IVRS is provided at all important cities / towns.


इंटरएक्टिव टेलीफोन पूछताछ (IVRS) -

1. इस प्रणाली के अंतर्गत गाडियों के आवागमन तथा आरक्षण की स्थिति के बारें में कंप्यूटर व्दारा यात्रियों को टेलीफोन पर जानकरी दी जाती है।

क) Accommodation की उपलब्धता।

ख) वर्तमान आरक्षण स्थिति.

ग) रेलगाड़ियों का आगमन और प्रस्थान।

2. विभिन्न शहरों के दूरभाष क्रमांक रेल्वे समय सारणी में दिए गए है।

3. आईवीआरएस एक यात्री सुविधा है और इससे मैनुअल पूछताछ काउंटरों पर यात्रियों की भीड़ कम हो जाती है।

4. सभी महत्वपूर्ण शहरों/कस्बों में आईवीआरएस उपलब्ध है।


No comments:

Disclaimer: The Information/News/Video provided in this Platform has been collected from different sources. We Believe that “Knowledge Is Power” and our aim is to create general awareness among people and make them powerful through easily accessible Information. NOTE: We do not take any responsibility of authenticity of Information/News/Videos.